***** LATEST NEWS UPDATES ***** ÚLTIMA ACTUALIZACIÓN DE NOTICIAS ***** BERITA TERKINI ***** DERNIERES NOUVELLES MISES À JOUR **I'LL BE BACK ONLINE SOON, STAY TUNE******************************************************************************************************************************************************************** ..

Thursday, November 6, 2008

Kahwin Itu Seronok?


Tadi masa aku tengah makan tengahari dengan rakan sekerja... tetiba pakcik yang berniaga menjual juadah hidangan makan tengahari tu dokler semeja dengan kami. Secara tiba-tiba kawan aku menyatakan 'Pakcik, suruh dia ni (akuler) kahwin, dia tak kahwin lagi' Sepantas kilat pakcik tu menjawab 'dia tak tahu seronoknya berkahwin, kalo dia tahu mesti dia rasa rugi' Aku pun memanjangkan topik.. seronok sangat ke?

Menurut kawan aku... katanya kalau dah kahwin lain... semuanya teratur... baju, seluar, makan minun terjaga... kalo dulu baju cuma gantung satu.. kini dah berpasang.. tapi.. kalo difikirkan aku rasa sama ajer.. cuma yang membezakan berkahwin atau tidak adalah bila masuk tidur.. kalo solo tu cuma ada bantal peluk... kalo dah berkahwin tu.. ada yang nak kena peluk dan boleh cucuk cucuk.. he.. he.. he.. itu jer.
Kenapa aku tak berkahwin? entahlah... bagi aku.. aku belum ketemu yang aku berkenan... dah ada yang berkenan kena telan pulak... maka trang-tang-tangler aku. Tapi mungkin juga aku takut nak hadapi alam perkahwinan kerna bagi aku ia satu tanggungjawab yang berat.. and I think I am not ready for that! anyway.. mungkin juga persekitaran membuatkan niat aku nak berkahwin terbantut... dulu.. masa aku kecik-kecik jiran aku (laki-bini) selalu bergaduh... sampai berkejar-kejar ala hindustan... ada yang terjerit terlolong... dan ada yang kena kejar dengan parang panjang... walaupun usia dah menjangkau seabad.. jadi apakah seronoknya kahwin tu? Tapi satu yang pasti... dan aku ingat sampai bila-bila masa bonda aku komen kat laki-bini tu.. 'kome nie siang bercakar, bergaduh bertekak... terpekik terlolong.. tapi bila malam berpeluk... cukup bulan mengandung' gamaknya itulah yang dikatakan seronoknya berkahwin.. siang bergaduh malam nyot.. nyot.. nyot... he.. he..
Apapun seronok atau tidak berkahwin itu aku masih belum tempuhi... jadi sukar untuk aku komen.. cuma aku mampu mendengar komen dari orang yang dah berkahwin... jadi situ... aku berlajar dari pengalaman orang... sekurang-kurang ia boleh dijadikan panduan..

1 comment:

Anonymous said...

ajer bebenor.. maka kahwinler cepat..